تجهیزات صنعتی

  • ۰
  • ۰

فیلتر شنی

فیلتر شنی چیست؟

فیلتر شنی، یکی از سیستم های تصفیه کننده آب، یک سیستم مقرون به صرفه و اغلب ترجیح داده شده برای تصفیه آب استخر است. موارد استفاده از فیلتر شنی در استخرهای شنا، استخرهای تجاری، استخرهای المپیک و استخرهای شخصی می باشد. از فیلتر شنی برای حذف ذرات، گل و لای، رسوبات و مواد نامرئی موجود در آب استخر و تصفیه آب استفاده می شود. 2 نوع فیلتر شنی وجود دارد. یکی فیلتر شنی کند و دیگری فیلتر شنی سریع. این روش فیلتراسیون موادی را که می تواند بر سلامت انسان در آب استخر تأثیر بگذارد تجزیه می کند و شنا در آب تمیز را تضمین می کند.

تاریخچه تولید فیلتر شنی :

فیلتر شنی در اصل توسط جان گیب، صاحب مرکز لباسشویی در اسکاتلند ساخته شده است. سایر دستگاه های تصفیه آب که با استفاده از فیلتر شنی ساخته شده اند، تاریخچه آنها به سال 1804 باز می گردد، این دستگاهها مکانیسم فیلتر شنی را به عنوان اصل کار خود قرار داده اند. فیلترهای شنی بعدها در انگلستان در انواع مختلف شروع به توسعه کردند. فیلتر شنی برای اولین بار جهت تصفیه آب آشامیدنی استفاده شد. فیلترهای شنی که طراحی بسیار ساده و مناسبی دارند از جمله سیستم هایی هستند که امروزه در بسیاری از استخرهای سرپوشیده و روباز مورد استفاده قرار می گیرند.

فیلتر شنی چه کاری انجام می دهد؟

مواد زیادی وجود دارند که در کف آب دیده نمی شوند و همچنین موادی (مثلاً برگ ها، حشرات) روی سطح آب استخر قابل مشاهده هستند. این وضعیت که بر سلامت انسان تأثیر می گذارد، بخش بسیار مهمی از نظافت استخر است. تمام رسوبات و ذرات، بزرگ یا کوچک، به لطف سیستم های فیلتر از آب استخر پاک می شوند. فیلتر شنی نوعی سیستم فیلتراسیون آب می باشد که از گرفتگی دریچه های ورودی و خروجی آب جلوگیری می کند. به علاوه، با نگه داشتن مواد جامد بیشتر در داخل مخزن، از رسوب استخر جلوگیری می کند.

چند نوع فیلتر شنی وجود دارد؟

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد 2 نوع فیلتر شنی وجود دارد : فیلتر شنی آهسته و فیلتر شنی سریع.

فیلتر شنی آهسته

فیلتر شنی آهسته تضمین می کند که آب فیلتر شده با سرعت کمتری از سیستم فیلتر عبور می کند، از ذرات و رسوب جدا می شود و به استخر باز می گردد. فرآیند گردش آب در داخل فیلترشنی آهسته ، کندتر از فیلتر شنی سریع است. فیلتراسیون آهسته ماسه در استخرهای بزرگ مانند استخرهای فعال یا استخرهای المپیک کمتر رایج است.

فیلتر شنی سریع

بر خلاف فیلتر شنی کند، هم فرآیند گردش و هم فرآیند تصفیه آب استخر سریعتر است و آب تمیز بسیار سریعتر به استخر ارسال می شود. به عنوان یک قاعده در این سیستم تمیز کننده از فیلترهای شنی سریع تمام اتوماتیک استفاده می شود. از پایین ترین نقطه تا بالاترین نقطه آب در استخر، فرآیند فیلتراسیون به سرعت تکمیل می شود.

مکانیسم کار فیلتر شنی :

 

فیلتر شنی روی یک سطح خشک و صاف قرار می گیرد. فاصله از استخر باید حداقل 2 متر باشد.

آب استخر توسط پمپ فیلتر مکیده می شود.

آب عبوری از صفحات در سیستم فیلتراسیون فیلتر می شود.

سپس آبی که به خط شیر هدایت می شود، فرآیند فیلتراسیون دوم را طی می کند.

قطعاتی که وارد محفظه پمپاژ پر از ماسه کوارتز شده اند در اینجا ذخیره می شوند.

در نهایت آب تصفیه شده و تصفیه شده به استخر بازگردانده می شود. 

استفاده از فیلتر حداقل 8 ساعت در روز توصیه می شود.

فیلتر شنی چه ویژگی هایی دارد؟

فیلتر شنی یک سیستم فیلتراسیون با هزینه کم و مکانیزم ساده است. به لطف محفظه پر از ماسه، می تواند حتی کوچکترین ناخالصی ها را از آب استخر جدا کند. ماسه سیلیس تنها مواد زائد فیلتر شنی الکتریکی است. زمان عملکرد و زمان انتظار سیستم فیلتر را می توان با استفاده از دکمه تنظیم روی دستگاه تنظیم کرد. فیلتر شنی که آب را به گردش در می آورد و به تمیز نگه داشتن آب استخر کمک می کند، تقریباً در همه استخرها بهترین گزینه است.

مزایای فیلتر شنی چیست؟

این یک سیستم با راندمان فیلتراسیون بالا است.

این مخزن فایبرگلاس یا مخزن فلزی تحت فشار می تواند تمام مواد نامحلول در آب را از آب استخر تصفیه کند. بله درست شنیده اید فیلتر شنی نوعی مخزن فایبرگلاس یا فولادی تحت فشار می باشد که به سبب ظاهر زیبا و مزایای فایبرگلاس بیشترین استقبال کاربران از فیلتر شنی فایبرگلاس می باشد.

هیچ هزینه بالایی وجود ندارد.

برای استفاده طولانی مدت مناسب است.

برای تمامی مدل های استخر قابل استفاده است.

به لطف شن کوارتز در محفظه فیلتر، مواد خارجی را در آب در حال گردش دائمی به دام می اندازد.

تمیز کردن و نگهداری آن آسان است.

به راحتی می توان از آن در استخرهایی با هر اندازه استفاده کرد.

این یک سیستم فیلتر گران قیمت نیست.

آب استخر را از 90 درصد ذرات نامرئی تصفیه می کند.

از آنجایی که دستگاه فیلتر شنی خیلی بزرگ نیست فضای زیادی را اشغال نمی کند.

تمیز کردن فیلتر آسان است.

آب تصفیه شده به سرعت از فیلتر عبور می کند و گردش آن در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.

 

باکتری ها و میکروب ها در فیلتر شنی تکثیر نمی شوند.

فیلتر شنی در کجا استفاده می شود؟

برای تمیز نگه داشتن استخرها مواد شیمیایی مختلفی به آب استخر اضافه می شود. به لطف این مواد شیمیایی، هنگام تمیز کردن آب استخر، مواد و بقایای مختلفی در کف استخر باقی می‌ماند که دور ریخته نمی‌شود. بنابراین، به جای تخلیه و تصفیه کامل آب در استخر، سیستم های فیلتراسیونی وجود دارد که می توان هر روز آن را روشن نمود و به کار انداخت . فیلترهای شنی یکی از پرکاربردترین سیستم های تصفیه هستند. سیستم تمیز کردن فیلتر شنی تقریباً در هر استخر استفاده می شود: استخرکودکان، استخر المپیک، استخرهای  عمومی.

فیلتر شنی استخر :

در بین انواع فیلترها، فیلترهای موجود در مدلی که مقرون به صرفه ترین هستند و می توانند آب استخر را به سالم ترین حالت فیلتر کنند ترجیح داده می شوند. فیلتر شنی همچنین ذرات نامرئی، کثیفی و سایر مواد را به راحتی از آب استخر جدا می کند. به همین دلیل از فیلترهای شنی در استخرها استفاده می شود که توان موتور مناسب را انتخاب می کند. فرآیند تجدید شن و ماسه، که تنها هزینه یک فیلتر شنی است، این سیستم فیلتراسیون را انتخابی می کند.

فیلترهای شنی برای  انواع استخر قابل استفاده  است. صاحبان مشاغل استخر و صاحبان استخرهای شخصی هنگام انتخاب فیلترها، مدل های فیلتری را ترجیح می دهند که مقرون به صرفه تر و هزینه های نگهداری / تعمیر کمتری دارند. از آنجایی که فیلتر شنی در حال حاضر شرایط را برآورده می کند، این سیستم نظافتی است که در انواع استخرها از استخرهای پارویی گرفته تا استخرهای موج مصنوعی با آن مواجه هستیم.

چرا از فیلتر شنی در استخر استفاده می شود؟

تمیز کردن آب استخر با تخلیه کامل آن کاری پرهزینه و طولانی مدت است. به همین دلیل است که هر استخری به یک سیستم فیلتراسیون نیاز دارد. فیلتر شنی یکی از رایج ترین سیستم های تصفیه آب استخر است زیرا ارزان، قابل اعتماد و بادوام است. گردش استخرها برای سلامت انسان از اهمیت بالایی برخوردار است، به ویژه در ماه های تابستان و بهار که بیشتر از استخرها استفاده می شود. بسیاری از مواد نامرئی هم از بدن انسان و هم از سایر عوامل محیطی (مانند باد) در قسمت های زیرین آب استخر جمع می شوند که تمیز و بهداشتی تلقی می شود. فیلتر شنی که به طور مداوم مواد مضر انباشته شده را تمیز می کند و آب استخر را تمیز نگه می دارد، در تمامی استخرهای سرپوشیده و روباز به راحتی قابل استفاده است.

فیلتر شنی با جریان رو به بالا :

بسته به اندازه استخر، پمپ هایی با کارتریج فیلتر یا با فیلتر شنی وجود دارد. پمپ های فیلتر کارتریج فقط برای استخرهای کوچکی که فقط چند هفته در سال استفاده می شوند مناسب هستند. علاوه بر این، کارتریج ها نیاز به تعویض دارند که به زمان نسبتاً خوشایندی اضافه می کند. برای استخرهای بزرگ، یک سیستم فیلتر شنی ارزان تر است، دقیقاً مانند تصفیه آب زیرزمینی تمیز می شود. آب به شدت از طریق ماسه در محفظه فیلتر پمپ می شود و تمام ناخالصی ها در ماسه معلق می مانند. هر چه شن و ماسه بهتر باشد، عملکرد فیلتر بهتر است. جلبک، ماسه یا انگل در فیلتر گیر کرده است. شیرهای مناسب فیلتر، شستشوی معکوس، شستشو، تخلیه یا گردش را فراهم می کنند.

معایب فیلتر شنی :

اتصال به شبکه مورد نیاز است

هزینه های عملیاتی و نگهداری منظم ضروری است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با فیلتر شنی شما را به وب سایت سازآب ارجاع می دهیم. 

نظرات (۲)

با سلام، مطلبتون بسیار مفید بود و مورد استفاده قرار گرفت. سپاسگذارم

We absolutely love your blog and find many of your post's to
be exactly I'm looking for. Does one offer guest writers to
write content in your case? I wouldn't mind writing a post or elaborating on a number of the subjects
you write concerning here. Again, awesome website!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی